Ukens freshe intervalløkt på tredemølla er gjennomført 😉

Kan du tenke deg noe bedre enn å fullføre en intervalltreningsøkt … første dagen i ny uke… blåse skikkelig futt i kroppen …likegodt først som sist 😉

Jeg kjenner at oppvarmingen var god å ha i dag …etter en stillesittende kontorarbeidsdag… Men det tar heldigvis ikke mange minuttene før beina våkner til liv… og farten bare kan øke på…

10 minutter bruker jeg i dag på å forberede med på intervalldragene… men ta deg gjerne 5 minutter ekstra hvis du føler for det😉 Sørg bare for at du er klar for 83%- 95% av makspulsen din ganske så umiddelbart når vi kjører igang her.

10 stk x 1 minutt intervaller

30 sekunder pause…. det gir oss rikelig med tid til å hente nye krefter mellom vært drag … og dermed kan du løpe enda raskere enn du tror på 1-minuttene !!! Jeg må bevege meg litt i pausene mens jeg står på kantene av tredemølla for å holde beina litt igang … Hehe … ikke bry deg om de som ser deg 😆

Ta utgangspunkt i at du skal klare å løpe med like høy hastighet som du gjør på 45-sekunders intervallene… men juster gjerne litt om nødvendig. Det viktigste er at du kommer deg ut av komfortsonen … det er kun snakk om 10 minutter med hardt arbeid!!! Bruk dem effektivt !!

Nedtrapping med lett jogging på under 80-60% av makspuls … anbefaler minimum 10 minutter her.

Ønsker deg med denne en fresh start på uka 😉 Med en god og rask løpetur … som fint kan kombineres med annen trening! Denne mandagen kombinerte jeg intervalløkten med gode basis styrkeøvelser for ryggen !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg