Bryllupsreisen starter i Barcelona ❤☀🇪

Jeg våkner opp en time før vi hadde tenkt … full av forventninger. Dag 4 av bryllupsreisen vil nok bli litt ekstra spennende ❤

Første del av ferien har vi tilbringet i selveste Barcelona … og jeg smelter selvfølgelig heeeelt ❤…. For en fantastisk by… så stor og mektig …vill og vakker… Steger ut av hotellet … rett inn i et yrende storbyliv ….for så ha muligheten til å tusle ned på havnen å kjenne på yatchlivet… Så mye som mulig må jo selvfølgelig oppleves i en så flott by som Barcelona☀❤

Ikke minst har vi jo den velkjente strandpromenaden …. da blir storbylivet plutselig satt litt på vent… sand i tærne, et avkjølende bad … drink i beachbaren… massasje og ikke minst et lite beachgym utpå piren…

Vi var så uheldige første dagen … min verdens beste partner … også når det gjelder treningen … klarte å få brannskadet seg kraftig under føttene …IKKE gå barfot på mørke fliser selv om det bare er rett borti gaten du skal… de koker bokstavlig talt … du får store brannskader …jeg har aldri sett så store vannblemmer under føttene noen gang …

Neste dag er jo ikke disse føttene bedre kan man si… kremer og bandasjer er kjøpt inn … vi er klare for å halte oss gjennom en ny dag … Løpeturen kan vi jo bare glemme… tar heller noen superset med basisøvelser på hotellet…

Min tapre tålmodige …. det blir over 2 mil likevel denne dagen… med bandasjer og på sandaler… til stranden … i handlegatene … innom privatsykehus …og ikke minst den store store attraksjonen Camp Nou, FC Barcelona.

FC Barcelona blir plutselig opplevd på trykkende nært hold…. det å kjenne på virkeligheten av noe så stort er helt magisk … Det å sitte i garderoben til fotballguttene… for derfra å gå samme stegene ut på Europas aller største stadion ….blir veldig spesielt

…man kan bare lukke øynene og prøve tenke seg hvordan dette føles med en stadion fullsatt av jublende fotballelskere og supportere …jaaa jeg lover deg… det prikker litt i hele kroppen når man står på gressmatten og ser utover denne enorme Camp Nou…

Når vi først er i … jeg velger å kalle det hjertet av Spania …❤ Barcelona …som jeg så raskt forelsket meg i… må jo mattradisjonene også testes ut.

Dette ble jo ikke lett … Paella står på menyen i dag… Tapas i morgen har vi bestemt oss for.

Jeg har en lapp i vesken med favorittene til flyverten notert … et kart fra resepsjonisten med ca 15 kryss på… i tillegg til de restaurantene vi selv har sett oss ut underveis… dette er ikke lett… Rådet fra reisebyrået var å holde seg litt bort fra hovedgaten dersom man ønsker å oppleve de beste spanske rettene.

Valget ble fra magefølelsen … nede på bryggekanten … himmelsk sjømat med smaker fra et friskt hav… dette er med hånden på hjertet den beste Paella ❤ Merendero de la Mari.

Tredje dagen ble det noen timer på beachen… litt fordi føttene og brannskadene trengte litt hvile nå …

Herlig strandliv og følelse av sydenferie er nydelig … samtidig som shoppingmulighetene lå like bak meg… og det ble det også tid til i dag … ny bikini, kjoler mm skal få bli med ombord på verdens største cruiseskip 😉

Herlige Brunch & Cake måtte jo selvfølgelig prøves ut… Fresh and healty … jeg digger dette konseptet… minner meg om Oslo Raw❤

Tapas sto også på menyen i dag … her ble vi to rådville heldigvis tatt med på en liten lokal restaurant… av et vennepar som hadde svingt innom Barcelona på vei mot Frankrike.

Tapas fikk plutselig en litt annen betydning enn det vi er vant med hjemme i Norge…

Utrolig gøy å oppleve ekte lokal mat … men min knapp holder jeg bestemt på sjømaten ved bryggekanten ❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg