PowerWalk Intervall 60 min

I dag hadde jeg bestemt meg for å avslutte stryketreningsøkten med en PowerWalk før jobb…

Alle som kjenner meg vet at dette kan by på utfordringer. Jeg er sånn satt sammen at jeg fort kan bli litt utålmodig på en tredemølle… noe som kanskje gjenspeiler seg i alle intervalløktene jeg har prøvd ut og laget.

MEN det ble faktisk en spennende og effektiv PowerWalk som følge av dette – bare se her :

Oppvarming: 10 min med 5% stigning – plasser deg omkring 6-7 km/t og prøv å holde samme farten under hele treningsøkten. Gå herfra og rett inn i hoveddelen.

Hoveddel: 10 minutter x 4 runder- start med 6% opptil 15 % stigning med samme hastighet (eller så langt det lar seg gjøre). Øke 1% stigning hvert minutt. Når du er på toppen 15%,, gå tilbake til 6 % og start umiddelbart neste stigning med minuttintervaller.

Nedtrapping: 10 minutter på 5-2% synkende med hastighet  6-7 km/t.

Dette ble en effektiv PowerWalk!

Håper du synes denne var spennende ? Jeg er sikker på at du vil like den. 😉

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg