UkensIntervall …omvendt pyramideløp på tredemølla !!

 

8 min oppvarming med lett jogg og gradvis økende fart 

30 sekunder pause til å gjøre seg klar for intervalldragene – finne fart og form 😉

3 minutter spurt – 1 min pause.

2 minutter spurt – 1 min pause.

1 minutt spurt – 1 min pause.

1 minutt spurt – 1 min pause.

2 minutter spurt – 1 min pause.

3 minutter spurt -1 min pause.

8 minutter rolig jogg og etterhvert rask gange.

Jeg har stort sett alltid tredemølla på minimum 2% stigning som utgangspunkt når jeg er på tredemølletrening. Start veldig gjerne med dette på denne intervalløkten og bruk det som en grunnbase.

De første tre minuttene løper du med den hastigheten du vanligvis løper et 4 minutters drag.  Siste minuttet beholder du farten , men øker stigningen til 5%

På neste drag, altså de neste to minuttene, løper du med enda raskere fart (eks. øke ca 1 km`t) også her øker man til 5 % stigning siste minuttet av draget.

Det neste minuttet går rasende fort med ytterligere 1 km`t på 5 % stigning.

Deretter øke enda1 km`t på neste minutt  dersom du har det inne (5% stigning).

Legg deg litt ned igjen med farten på de neste to minuttene.

På den siste tre minutteren må man nok legge seg enda litt lavere i hastighet, men sørg likevel for noe høyere fart enn det aller første draget du startet med (siste minuttet øke til 5 % stigning er også)

IKKE glemme 1 minutt pause mellom absolutt alle dragene… det kommer godt med …særlig mot slutten 😉 Her kan du stå på kantene eller redusere tredemøllen til lett gange.

NICE WORKOUT 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg