«Du er en maskin» hører jeg idet jeg passerer målstreken 😊

Ja vi er noen maskiner alle sammen 😍 Vi har et fantastisk maskineri ❤

Og det var «fredagsmila» som ble kommentert 😃 Jeg pleier å kalle den for det… mila jeg innimellom har vært flink til å fullføre rett fra jobb på fredager….

Nå er det faktisk lenge siden… sånn rett før sommeren tenker jeg … og som alltid går jeg rett på med friskt mot…. Ingen grunn til å holde tilbake i dag heller😉

Det å løpe lengre distanser på tredemølla blir ofte mer en mental styrkeprøve for min del… løpe mens jeg ser på klokka, uten at det skjer noe spennende😅

Da kan det være lurt å lage en plan for løpeturen … Her finnes det selvfølgelig mange muligheter …

I dag valgte jeg å ta for meg 1 km av gangen …. startet 1.kilometeren med passe tempo for å få igang kroppen og kjenne litt på formen. Så øker jeg farten med 2 km/t på 2.kilometer… 3.km senker jeg litt på hastigheten (ca 1km/t) …når jeg skal til på 4.km øker jeg enda en kilometer mer enn 2.km …. sånn justerer jeg meg videre kilometer for kilometer med annenhver – en litt mindre og den andre med stadig litt mer hastighet 😉 Det gøye med dette er at for hver gang du øker hastigheten vil du oppleve at kilometeren løpes på kortere tid 😉 Og Vipps så var alle 10 kilometerne lagt bak deg 😃 Kanskje med en ny personlig rekord?

Jeg anbefaler deg å prøve dette tipset mitt på tredemølla nestegang du ikke helt vet hvordan du skal komme igang… eller i mål med mila di 😃

Kanskje du også vil gjøre dette til «fredagsmila» rett fra jobb før du tar kvelden og helg med herlig samvittighet 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg