Intervaller 6 x 6 minutter bakkeløp !!

Har du noen gang utsatt degselv for et mentalt tøft bakkeløp?? Her kan du prøve deg… Jeg skal nemlig i dag gi dere en liten utfordring… den setter seg selvfølgelig i beina våre…og pulsen …men også i hodet !!!… Det å faktisk kunne fullføre denne… uansett hva…!!

Det er snakk om 6 x 6 minutter løp15% stigning …med 2 minutter aktiv pause innimellom….  

Her kan det være lurt å varme opp minimum 10 minutter… Ikke løp på mer enn 5 % stigning… du vil få nok motbakke etterhvert … ha en gradvis økende fart som gir deg fin pulsøkning.  Pulsen vil holde seg jevn og høy gjennom hele denne løpeturen… Farten på intervallene er individuelt men trolig en plass mellom 6- 9 km`t ?… prøv deg frem på første draget.  Finn en hastighet som er gjennomførbar men med høy intensitet! Ta utgangspunkt i 85-93% av makspuls.

 

10 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 10

 

I de aktive pausene slipper du ned bakkemotstanden til 5% …lett jogg / rask gange kan være smart her… Tips; hopp opp på kantene av tredemølla mens du kjører ned/opp belastningen etter/før hvert intervalldrag…

Nedtrappingen bør være minst like lang som oppvarmingen… her trenger vi restitusjon… lengre nedtrapping gir lavere restitusjonstid…det er bra for oss !! Slipp ned belastningen og jogg/gå  i 10 minutter… strekk gjerne ut litt til slutt!

Ja du kommer til å kjenne en fantastisk god energi og mestringsfølelse etter dette…. Stølhet i etterkant er bare tegn på at du har gjort noe riktig 😉 GOD TUR <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg