Tirsdagsintervallene …. Can`t wait !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endelig er det tirsdag og jeg er  som alltid supeklar for å dele en ny kjempebra intervalløkt på tredemølla ….;-) Håper du er klar for pulsfest ?

Jeg har som alltid kvalitetssikret at du skal få et heftig treningsutbytte av 30 minutter på tredemølla, enten du har meldt deg på min løpetime eller du har en tredemølle der du ønsker å trene i dag …håper du blir med meg å løpe intervaller….flett dette inn i treningsplanen din …IT WORKS;-) 😉

Det er også veldig godt mulig å kjøre denne som spurter dersom løpeturen skal være ute… bruk sekundteller og øk hastigheten i intervallene så mye du klarer disse sekundene … ro helt ned, gjerne gå i pause sekundene …Enjoy <3 

Daaaa sparker vi igang …. !!!

Oppvarming 8 min starter rolig og øker gradvis intensiteten

1.drag : 30 sek /15 sek x 6 her kjører vi opp topphastighet og skaper en liten kickstart for pulsen vår

Pause 1 minutt active recovery lett jogg eller  går ned pulsen litt…

2.drag : 60 sek / 30 sek x 6 prøver å opprettholde tilnærmet samme hastighet som i 1. drag, her skal det være l”killer-følelse” …og vi fikser det!!

Pause 1 minutt  active recovery

3.drag : 30 sek/ 15 sek x 6 SISTE sjanse til å dra ut makismalt utbytte…. her bestemmer du deg for å øke hastigheten på hvert eneste rykk… OKEY??? 

Se ny hastighet eller belastning hver eneste tirsdagsintervall …dette er nøkkelen til den progresjonen vi faktisk ønsker oss <3 😉 

Nedtrappingen er anbefalt til lett jogg eller gange i minimun 10 minutter etter vel gjennomført løpetime.!!! 

 

På tirsdagene kombinerer jeg disse intervallene med TRX slyngetrening…  Her blir det en fullkroppsøkt komplett med basis øvelser satt sammen i supersett av 3 øvelser. Totalt 4 slike bolker…. Avslutter  det hele med “core” kjernemusklene … selv om vi bruker kjernen vår under hele timen når vi trener TRX.

Slik type styrketrening anbefaler jeg på det sterkeste å bruke som endel av variasjonen i programmet ditt eller ved tidsklemmer.

Skap en fantastisk og aktiv treningsdag ….<3

Gi meg gjerne tilbakemelding på hva du synes om ukens intervaller 😉 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg