FREDAGS COCKTAIL

Når man har fri på en #fredag er planen ganske klar  …jeg starter dagen med #fredagsintervaller , på ukas mest populære #sykkeltime!!!  Selvfølgelig måtte noe bli igjen hjemme i dag…Apple uret ligger på nattbordet til lading….tyyypisk …litt krise når man tenker å fokusere maks på intervallene…Okey da er det bare en ting å gjøre…koble seg på #mywellness appen så jeg ihvertfall får målt % av watt i dragene 😉 

Timen i dag var helt perfekt i mine øyne…det skjer masse hele tiden og kroppen #responderer kjapt …. digg !! Etter oppvarming tar hun oss først med på et 8 mintters drag, her kommer vi virkelig igang og jeg kjenner at #pulsen følger i takt. Deretter går vi inn i 3 x 2 minutters drag…. 2 MIN …. da er det kun en ting som gjelder BAAAM…      Noen sekunder lenger pause denne gangen…vi gjør oss klare for #GERILJA 8 x 20 sek….her går det virkelig unna på sletta… Watten er stadig over 150% av #terskelwatten (som lett forklart er maks kraft målt gjennomsnittlig i en spesiell test) av mine bein.  Godt med en liten pause nå, selv om #kroppen raskt er på hugget igjen. 3 nye 2 minutters står for tur…. digger 2 minutter;-) Da blir det heftig!!   Så inn i siste pausen før vi blir tatt med på et avsluttende 8 minutters drag… her er det om og gjøre å bestemme seg…vi snakker om de siste kreftene 😉 Legger meg de første 2 minuttene ganske så høyt på 120% ++, passer på å øke, det begynner å bli snakk om den mentale biten av timen når jeg har 4 minutter igjen og passerer 140% watt. Kobler på det siste giret og øker i fremdrift. Nå går det veldig fort her !!! 160% 180% 200%  og DER var det slutt også … på timen …på meg hehe 😉  DETTE var vanvittig GODT vondt herlig !!!  

Ikke mange sekundene før jeg er på vei videre til neste sal….CORE 30 minutter med #triggerpoint .

SHIT dette gjør man alt for lite av…. jeg fikk hintet i personalgarderoben at jeg skulle komme på timen hennes hvis hun kunne trigge litt punkter i forbindelse med #nakke og #skuldre….hehe.  DET fikk jeg …så det holdt 😉 Utrolig godt vondt ,men samtidig veldig godt å gjennomføre dette…. Anbefales på det sterkeste! Forebyggende og behandlende …så kan det gjøres når som helst… Vi og andre senter har de nok liggende,eller så kan de kjøpes i #sportsbutikker  ..

Se så lett igrunnen….ligge og trigge… jo vondere det gjør mer riktig er det . 

Ja ja siden jeg først har litt ekstra tid i dag på #trening avslutter jeg med #biceps og #triceps øvelser. Det blir litt blandet øvelser i dag. Starter med tunge #repetisjoner …så tungt at jeg ikke klarer mer enn 8 #reps x5 #sett. Jeg tar annenhver øvelse med biceps og deretter triceps for litt hvile.

Avslutningsvis på biceps i dag skal jeg forklare dere:

Finn dere et liknende stativ med #vekter som er realistisk med tanke på vektene for deg ,dette går fra 10 -1 kg og passer meg perfekt nå på slutten.

Det jeg gjør nå er å starte med de største (10 kg)  kjører minimum 5 reps, går umiddelbart over på 9 kg , minimum 5 reps, så 8 kg direkte minimum 5 reps  osv helt ned ….når man kommer halvveis på stativet er det fullt mulig å doble repetisjonene. 

Gjenta dette 2-4 ganger med pause imellom. Dette brenner og det liker vi.     Ikke vel??? Godt jobba !!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg