STYRKETRENING OG MAT

Sitter her og koser meg foran pc`en men en iskald boks PepsiMax , igrunnen veldig klar for våren snart, men her sitter jeg og hører på stormen som river tak i veggene av glass…..ble det plutselig høst? Ellers er det ganske stille her (bortsett fra en vaskemaskin som piper på meg  i 1. etasje da;-)

Dagen har gått akkurat som alle andre hverdager… men torsdag er torsdag … #fotballtrening for gutta er obligatorisk og hellig. Jeg setter på ny kaffe kl 15 selv om det bare er en time igjen på jobb…fullstendig klar over at dagens oppvarming før #trening skjer fra kl 16-1645….for da skal vi være på plass på fotballbanen i tide…. hentet i barnehage , spist, lekser, skifting puuh 😉 HVEM er oppfinneren av sokkefotballskoene??? 

Planen var igrunnen å trene kun STRYKE i dag… en god #treningsøkt for ryggen. Kjøre tungt og bruke basis øvelser (jeg vil etterhvert ta bilder av det jeg utøver for at dere lettere kan settes godt inn i de gode øvelsene). Check!!!! 😉

I tillegg fikk jeg lekt meg litt med noen “fine ” #bakkeintervaller på tredemølla….heftig sier jeg bare …DETTE skal dere få prøve til tirsdag… enten på #løpetimen min eller fra #bloggen …. er DU med ??? 

Så var det MIDDAG da … som alltid litt sen #middag på torsdager etter treningene… 

Løpende igjennom Meny får jeg med meg et kjempetilbud de kjører i disse dager… SALMALAKS !!!! Jeg bråsnur og plukker med meg det fineste stykket #Salmalaks bakerst i hylla… torsdag ble plutselig en fin dag for fisk til middag hurraaa;-) Den ferdigpreppede kyllingen hjemme i kjøleskapet får vente. Noen som kjenner seg igjen hehe;-) Det er aldri lurt å gå #sulten i butikken.

Sjekk resultatet da …så ikke dette himmelsk ut? 

Sååå enkelt sååå raskt …. brukte bare de #grønnsakene jeg hadde i kjøleskapet. 

Brokkoli, grønnkål, gulrot, rødløk rett i wookpanna med litt usaltet soyasaus, kvernet pepper og maldonsalt.

Salmalaks kuttes i passe stykker og stekes i pannen (ikke for lenge, må være lett mørk i fisken i midten) Litt soyasaus over fisken i stekepannen rett før servering, denne fiskeoljen i pannen er god å ha med til retten). Drysser Maldonsalt på toppen.

Quinoa tok lengst tid i dag… dette frøet har et ufarlig men bittert stoff rundt seg som kalles Saponin. Derfor må frøene skylles godt i varmt vann. Gni dem litt i hendene dine og sil av vannet. Dette gjentok jeg 3 ganger til vannet ble klart og fritt for skum. Ha oppi gryte, med dobbelt mengde vann i forhold. Kok opp et par minutter, ta av varmen og la svelle i ca 10-15 min under lokk.  Finito !!! Brukte bare litt maldonsalt over ved servering. Quinoa smaker best naturell , de har en nøtteaktiv smak og tilpasser seg lett forskjellige ingredienser. 

Næringsinnhold Quinoa 50gr ca: (180kcal, 7 gr protein, 3 gr fett, 29 gr karbohydrater) 

Quinoa er faktisk i familie med rødbet og spinat, og er proppfulle av #fiber ,sunt fett og #antioksidanter. Frøet inneholder bra med den essensielle aminosyren Lysin som kan bidra til å frigjøre veksthormoner og stimulere #muskelvekst. Dermed er dette helt perfekt til måltider etter en hard treningsøkt. Valget er enkelt… 😉 

Tips: Lag opp til noen måltider av gangen. Denne er like god i kald mat som i varm, bruk gjerne de råvarene og smakene som passer deg. Finn en plass til Quinoa i treningsmaten du lager ….fantasien er begrensningen 😉 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg