PROTEINRIK DAG

Yeees det funket…. smilet har vært på plass i hele dag 😉 

Jeg våknet selvfølgelig før alarmen i dag, eller er det lov å si natt? Litt trøtt men planen var klar, sykkelskoene var allerede festet på pedalene og proteinbomben ventet på meg i kjøleskapet.

Jeg fikk også børstet litt støv av en gammel spinning musikkliste. Det var utrolig gøy i å hente frem spillelister jeg ikke hadde syklet til på et par år. Ta vare på lister du går lei av , de kommer garantert til glede og motivere ved en senere anledning 😉

Hver morgen starter jeg alltid med et stort glass #sitronvann. Jeg er alt for dårlig på å drikke nok vann i løpet av dagen… særlig viktig er dette når man trener mye. Vann vann vann…. er du like dårlig på dette som meg kan tipset være å ha en Farris stående i kjøleskapet 😉

Så var det denne proteinbomben min, som i dag ble veeeldig enkel, men utrolig god likevel.  Før jeg la meg i går kveld tok jeg frem bøtta med Whey Xplode Delicius Chocolate , som jeg mener er et perfekt sammensatt proteinpulver fra Tommi. Her finner du selvfølgelig frem din egen favoritt 😉

Enkelt rører jeg godt sammen 4 små scoops (40gr) med ca 1 dl vann til den blir fløyels “grøt” (passe på at det ikke blir for tykt da denne stivner mer når den står) . Faktisk helt perfekt over night …. Dersom den ikke har stivnet alt for mye er det himmelsk å røre inn litt frosne blåbær og bringebær før servering, kanskje også med litt frisk bringebærsaus på toppen (enkel oppskrift ligger i bloggen ….;-) Fristelsene og mulighetene er mange med slike proteinbomber og jeg har tenkt til å dele alle sammen med dere;-)

Næringsinnhold i denne porsjonen:

140 kcal , 33 gr protein, 1 gr karbohydrater, 0,6 gr fett i tillegg til litt mineraler 😉  Manneporsjonen kan nok dobles her.  HURRAAA for fantastisk oppfinnelse når man er på jakt etter nok byggeklosser for kroppen!!

 

DAGENS KYLLINGRETT 

Kyllingfilet

Fettuccine av grønne soyabønner (glutenfrie) 50gr tørrvare tilsvarer ca 170 kcal, 3,5 gr fett, 7 gr, karbohydrater, 10 gr fiber og over 22 gr proteiner. Dette er superpasta rett og slett !!! Løp og kjøp, du vil ikke angre nam nam-)

Grønnsaker Brokkoli og blomkål forvelles lett i kokende vann, deretter skal grønnkål, purreløk, sopp, hakket chili wookes. Tilslutt tas alt oppi dagens wookpanne.

Jeg er litt dårlig på saus til mat, men det er veldig godt å eventuelt blande inn litt Jalapenos Magerost  i denne retten.

Maldonsalt, kvernet pepper og gjerne noen dråper med kvalitets olivenolje over. 

 

Bønnepasta er blitt min store favoritt. Lav på karbohydrater og fett, meget rik på proteiner og fiber. Den er i tillegg glutenfri og vil holde deg mett lengre. Den har en mild smak god konsistens. Bønnepasta passer til det meste. Coop Anglamark er det merket som kommer best ut i test ernæringsmessig og disse er i tillegg økologiske.

Jeg skal etterhvert også friste dere med stekt Salmalaks i en kombinasjon med bønnepasta…. deeeeet er digg det !!! La fantasien sette grensene for hvilke råvarer du vil bruke i wooken din. Men tenk grønt  og gjerne rødt så kan du eksperimentere i vei og være raus med god samvittighet;-)

 

 

 

  

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg