Morgenspinn mens huset sover !!!

Morgenspinn mens huset sover !!!

Jaaaa dersom du har en #sykkel , #tredemølle eller #romaskin stående nedstøvet hjemme…. så blås litt støv av denne I DAG 😉 Jeg har en topp #spinning sykkel stående velplassert, og med egen reservert plass på arbeidsrommet mitt . Rettere sagt vaskerommet mitt hehe. Hver gang mannen kommer hjem fra jobb truer han med å kaste ut kleshengeren min …hjeeeeelp. Heldigvis er dette MITT rom i huset, og når jeg truer med å bruke alternativet, som er garasjen, til  #treningsrom blir den stående der den står;-) 😉 

For å være helt ærlig så rekker det å bli litt støv på min spinningsykkel også….rydder den innimellom for ytterjakker når det skal sykles igjennom nye sanger eller spinningtimer jeg har laget. I morgen er planen å ta meg en økt  mens huset fremdeles ligger og sover, så da må vel alarmen på telefonen settes til å ringe kl 0500 …. nice 😉 Men lover at dette er superdigg etterpå….  du kommer til å smile og føle deg lett som enn fjær resten av dagen 😉  Prøv da vel !!!

Jeg kommer til å sykle i ca 1 time (før barna våkner) og legger meg på moderat motstand/watt i beina og puls 80% ich… nettopp fordi jeg hadde en hard #intervalløkt i ettermiddag på treningssenteret.

Det er ingen hensikt å stresse opp denne hjemmeøkten, for da kommer man bare til å snu ryggen til vekkerklokka når den ringer neste gang. Uansett hvor trøtt man er, vil du etterhvert kjenne at kroppen spiller på lag… da er det bare å kjøre på med den intensiteten du har bestemt deg for, som er dagens mål.

Så var det frokosten da … dette er det aller viktigste om morgenen for min del, jeg spiser faktisk før jeg gjør noe annet  … fungerer ikke uten nei nei!! Dette er strengt tatt ikke nødvendig før en så tidlig moderat treningsøkt. Er jo sikkert kjempedigg og heller sette seg ned med en deilig frokost og kaffe, etter en god dusj og unnagjordt treningsøkt  😉 

Proteinbombe før morgenøkten blir ofte min frokost når dagens treningsøkt er så tidlig på morgenen. Så fyller jeg heller på med litt riktige karbohydrater i måltidet etter trening. Dette skal dere får mange gode tips på etterhvert;-)

 

Dersom du ble inspirert på mandag og har laget bringebærsaus som allerede står i kjøleskapet og har satt FitnessFiuren Granolaen på glass….

Look here …..namnam 

0% Yoplait Kokos Gresk Youhurt 200ml (1/2 beger) er kun 92 kcal  

30 gr granola er ca 150 kcal, så tar jeg godt i med 100 kcal i  bringebærsausen og pyntebærene.

Et tips : Ha alltid bringebær/ blåbær frosset i frysen (eller selvfølgelig friske bær topper jo, men ikke alltid lett å ha hjemme til enhver tid) og min favoritt tørkede gojibær i skuffen… se her hva jeg satt sammen til perfekt frokost på 1 minutt 😉

 

Kan det bli bedre ?? 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg