02.04.2018

 

 

TIRSDAGSINTERVALLENE STÅR FOR TUR…..PULSFEST OG EKSPLOSIVITET ER VIKTIG

Daaaa var helligdagene og påskeferien forbi… må jo si at det har vært noen fantastiske dager samtidig som det er digg å komme tilbake til rutinene igjen.

Også når det er sagt blir det ingen tirsdag uten noen heftige #intervaller på tredemølla…. det skal bli et skikkelig kick og trøkk med full løpetime og en heftig fartsfest hurraaa;-)

Tenkte jeg skulle dele #løpeturen jeg skal utsette min gjeng for denne uken,

kanskje du hiver deg med på en tredemølle der du trener og fullfører sammen med oss? Gi meg isåfall gjerne en tilbakemelding på om den funket. Fikk du en ny personlig fartsrekord kanskje?

Tirsdagsintervaller tredemølle 30 min

Sett tredemøllen på 0,5-2,0 % stigning gjennom hele løpeturen, for i dag blir det fart og eksplosivitet som står i fokus , ikke bakkeløp. 

Vi starter med oppvarming lett jogg (8-10 kmt) 5min

1. drag : 4 minutter (øker farten så mye at man klarer å komme seg inn i anstrengende pulssone (80%), men samtidig klarer fullføre 4 min, bare å føle seg frem og justere ved behov (12-14 kmt))

1 min pause (av tredemølla /lett jogg 8-10 kmt)

2.drag:  2 minutter (nå skal vi plutselig løpe bare halvparten som betyr at vi må opp med farten (14-16 kmt) (pulssone 82-87%)

            1 min pause

             2 minutter (kjør opp MINST samme fart som første 2 minutter, hold uuuut 😉

1 min pause (av tredemøllla /lett jogg)

3.drag :  40/20 sekunder x 6 (yeeees nå kan vi virkelig begynne å dra på her…. 16-18 kmt) (pulssone 82-87)

1 min pause

4.drag:  20/10 sekunder x 8  (OKEY daaaaa er det bare å sette nye fartsrekorder. EKSPLOSIVITET!!  18-20 kmt eller helt til ny personlig fartsrekord) (pulssone 87-93%)

COOOOL DOWN !!!!!!  FANTASTISK GODT JOBBA !!!  (farten er veiledende her og individuell, det viktigste er å sette seg egne mål og ta seg helt ut;-))

Dette er så bra trening for oss i kombinasjon med lengre løpeturer, sykkelturer og styrke som vi ofte driver med ellers. Prøv å få til 1-2 slike 30 minutters intervalløkter i løpet av uken. De dagene det er litt knapt med tid på treningssenteret, er slike økter perfekt for å dra ut mest treningseffekt. 

Hvis man gir absolutt ALT på slike økter vil dette gi oss økt progresjon på løpingen, samtidig som vi blir raskere hurraaaa 😉

 

SLYNGETRENING

Så fort vi har landet denne intervalløkten er det rett over til slyngetrening salen. Her blir det 45 minutter med basis øvelser for hele kroppen (mer infornasjon, tips ,kombinasjoner og øvelser kommer i senere innlegg;-) 

Dette er en fantastisk kombinasjon som er kjempepopulær …. Super effektivt alt utføres på 75 min …..

Ha en sprek fin dag og fortell meg gjerne hva du skal trene første dagen etter ferien? Ble det mine intervaller tr? Hiv deg rundt og prøv da vel!!!

 

 

Bli inspirert av min lille engel som synes det er veldig stas å teste ut hva mamma gjør i disse slyngene;-)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg