Ukens intervall fikk jeg testet ut på en meget sprek gjeng mandags kveld 😃

I gårkveld var jeg så heldig å få låne nesten femti spreke tøffe syklister … tok de med på en 75 minutter lang fjelltur…. proppfull av klatrebakker og raske sletter… Jeg er definitivt i mitt ess … Jeg vet denne gjengen tåler en trøkk 😉

Denne langturen er lagt opp til at man faktisk kan kombinere med en løpetime på tredemøllen umiddelbart etterpå. Litt med tanke på de som hadde syklet sammen med meg først, valgte jeg en enkel og effektiv fartslek med fokus på korte og raske intervaller… det fungerte som bare det 😉

Oppvarming i 8 minutter med moderat tempoøkning. Så setter vi opp farten betydelig… her kan man løpe kjempefort faktisk …

5 x 30/15 sekunder spurt:hvile

1 minutt pause lett jogg

5 x 30/15 spurt:hvile

1 minutt pause lett jogg

5 x 30/15 spurt:hvile

1 minutt pause lett jogg

5x 30/15 spurt:hvile

Nedtrapping omtrent samme tid som oppvarmingen med lett jogg eller gange…

Dette ble en perfekt kombinasjon… og ikke minst effektiv treningsøkt.. også for dem som kun var med på løpetimen 😃

Ha en god treningsuke alle sammen !!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg