Intervaller 6 x 6 minutter bakkeløp !!

Har du noen gang utsatt degselv for et mentalt tøft bakkeløp?? Her kan du prøve deg... Jeg skal nemlig i dag gi dere en liten utfordring... den setter seg selvfølgelig i beina våre...og pulsen ...men også i hodet !!!... Det å faktisk kunne fullføre denne... uansett hva...!!

Det er snakk om 6 x 6 minutter løp15% stigning ...med 2 minutter aktiv pause innimellom....  

Her kan det være lurt å varme opp minimum 10 minutter... Ikke løp på mer enn 5 % stigning... du vil få nok motbakke etterhvert ... ha en gradvis økende fart som gir deg fin pulsøkning.  Pulsen vil holde seg jevn og høy gjennom hele denne løpeturen... Farten på intervallene er individuelt men trolig en plass mellom 6- 9 km`t ?... prøv deg frem på første draget.  Finn en hastighet som er gjennomførbar men med høy intensitet! Ta utgangspunkt i 85-93% av makspuls.

 

10 - 6 - 2 - 6 - 2 - 6 - 2 - 6 - 2 - 6 - 2 - 6 - 10

 

I de aktive pausene slipper du ned bakkemotstanden til 5% ...lett jogg / rask gange kan være smart her... Tips; hopp opp på kantene av tredemølla mens du kjører ned/opp belastningen etter/før hvert intervalldrag...

Nedtrappingen bør være minst like lang som oppvarmingen... her trenger vi restitusjon... lengre nedtrapping gir lavere restitusjonstid...det er bra for oss !! Slipp ned belastningen og jogg/gå  i 10 minutter... strekk gjerne ut litt til slutt!

Ja du kommer til å kjenne en fantastisk god energi og mestringsfølelse etter dette.... Stølhet i etterkant er bare tegn på at du har gjort noe riktig ;-) GOD TUR <3

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar