Ukens intervaller …ikke tenk bare løp !!

Planen i dag var igrunnen en tung god treningsøkt for bryst og skuldre… men når man ikke lenger er i feriemodus, er det veldig lett å glemme at andre fremdeles er det … Det var selvfølgelig ferieåpningstider  i barnepassen, og det ga meg plutselig bare 30 minutter på treningen i dag… Det gjelder å tenke kjapt …Yes jeg har det… Kicker kroppen mest mulig med en god intervalløkt… Det ble noen effektive 30 minutter på tredemølla med 20 minutter av de i 85-90 % av makspuls … Check !!!

Og ukens intervaller er lett å huske … bare sett på autopiloten og justere opp farten så går det av seg selv 😉

Jeg varmer opp i 10 minutter (ble 8 minutter i dag) , setter tredemølla på 2% stigning og øker farten gradvis til pulsen tilslutt når ca 80% av makspuls.

Så kjører jeg rett igang med hoveddelen på hele 20 intervaller !!!  Hver av disse intervallene utgjør 45 sekunder arbeid med høy hastighet og intensitet , etterfulgt av 15 sekunder pause der jeg hopper opp på sidene av tredemølla med beina og samler krefter til neste runde. Dette skal gjøres nonstop til fullførte 20 omganger (det er lov å gjøre 25 også da ;-).  Supereffektive 20 minutter her ble det 😉 Digg !!! Bra jobba !! 

Jeg anbefaler at man tar seg tid til like lang nedtrapping som oppvarming… så gjerne avslutt med 10 minutter for litt restitusjon… lett jogging eller gange kan du få velge selv 😉 Jeg fikk vel såvidt 5 minutter da minstemann fikk gå litt på tredemølla ved siden av meg. 

Så ja det fungerer å gjøre det enkelt også !! Bare å prøve denne… med eller uten tidsklemme 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg