Intervalltrening ute i skogen

Forrige uke hadde jeg min siste LøpUTE time i skogen for denne gang…

 

Dette var bare helt fantastisk … frisk luft …sval temperatur…godt løpeunderlag …og ikke minst en styrkeprøve som virkelig ga progresjon i løpingen  … Vi som var med på dette hver uke hadde merkbar #fremgang… ja det fungerte faktisk… vi kom lengre på samme tid og ble raskere i bakkene.. #sterkere i beina …

Derfor har jeg lyst til å tipse alle dere andre som ikke har fått prøvd ut denne #løpetreningen … denne er perfekt når man skal ta seg litt ekstra ut på løpetreningen i skogen…

Oppvarming kan man igrunnen se litt an…minimum 10 minutter anbefaler jeg…. #løp deg god og varm til en ønsket strekning i #skogløypa du har sett deg ut…

Her skal du først spurte..løpe alt du klarer i 40 sekunder fra et satt startsted – returner med lett jogging/ rask gange tilbake til startsted på 80 sekunder… disse sekundene går fortere enn du tror…;-) Vend deg til startposisjonen og dra på med en gang , ikke overskride de 80 sek…vær streng med tiden ..også på #spurtene …

Dette gjøres 6 ganger…  ta deg helt ut og løp gjerne sammen med noen …så dere kan dra hverandre litt 😉

Pause 3 minutter over i lett jogging så fort vi får kontroll på pusten… på denne tiden finner du en ny strekning som du kan utføre de siste 6 dragene… På denne siste etappen à 6 #intervaller valgte jeg en heftig bakke … ja nemlig … bakkeløp …  ta den bakken du kanskje alltid har “fryktet” … så skal du se du vil få en ny opplevelse av denne #bakken i fremtiden 😉 Dagens store #utfordring til deg …og kanskje #treningspartner …fra meg !!

Siste innspurt her nå med #bakkeintervaller – 6 ganger 40 sekunder med 80 sekunder gå/jogging tilbake til startsted…husk å være like streng på tidene også i disse dragene selv om man begynner bli sliten. Jeg sier alltid til mine deltakere at når beina begynner å”trøble litt” i bakken… IKKE stopp opp før 40 sekunder har gått… roe heller ned farten… “sug deg fast i bakken”… stramme alle muskler, klor deg fast og klatre oppover helt til tiden har gått ut. Gi degselv noen sekunder før du returnerer tilbake for neste runde…. pust ,puls og muskler skriker i det stille …bare en ting å si nå…du er rååååå !!!!!!

Nedjogging gjenstår….. du har nettopp gjennomført en #styrkeprøve #mentalt og #fysisk …HERLIIII <3 Og det fasinerende er at absolutt alle som har fullført èn eller flere LøpUTE med meg sier det samme hver eneste gang …. dette er tungt meeeeeeen kjempegøy og super digg etterpå….

Ta en lett #jogging eller rask gange hjemover… om det er 10 eller 30 minutter tilbake spiller ingen rolle …du kan med god samvittighet klappe deg på skuldra og smile <3

2 kommentarer
    1. Carina Lie: Å tusen takk ….. jeg smelter helt <3 Så utrolig gøy når noen liker det jeg deler med dere .... Nå kommer det en hjemmeside snart som jeg vil samle alle mine innlegg ...og inspirere videre <3 Ha en strålende dag videre.... Følg meg og spre bloggen videre ...Jeg skal sørge for at dere får masse inspirasjon og motivasjon i fremtiden ... har masse gøy på lager ;-)Klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg