FitnessFiurenGranola with hazelnuts

 

Så var det disse gode #helgene da… da storkoser jeg meg noe helt enormt med #familien min …får en fantastisk ro i kroppen og nyter hvert eneste minutt <3  Elsker når alle rundt meg koser seg med #sol og #sommerliv på disse  helt spesielle dagene vi har fått  den siste tiden… No words <3  

Innimellom all denne kosen kan jeg fort bli litt #kreativ, #nysgjerring og #utforskende … se bare her  ….  ett av mine #egenkomponerte prosjekter denne weekenden…. og  med et vellykket resultat vil jeg innrømme 😉  Denne #granolaen  bare måååååå dere lage … himmelsk godt som topping  på ” #overnightoats ” , #greskyoghurt , #kesam , #proteinmousse, #chiapudding , hjemmelaget #frosensmoothie , #skyr el. #lettis …..oooooh you name it <3 Bruk fantasien og nyt #måltidet …gjerne til alle døgnets tider ….når det måtte friste med #fristelser i denne #sommervarmen !!

 

 

FitnessFiurenGranola with Hazelnuts

 

250gr Havregryn (gjerne glutenfri)

100gr Mandler

100gr Hasselnøtt 

50gr Linfrø

50gr Gresskarkjerner

50gr Solsikkekjerner

50gr Kokosflak

8 Dadler uten stein eller rosiner  (kuttes i smått)

2 ts Kanel

1 ts Maldonsalt

2 ss Fibersirup Gold

1 fl. Fibersirup lys (ikke sikkert alt blir brukt her, ta i kun 2/3 først, ikke for tørt eller bløtt) 

Nøttene kan ristes litt på varmluft i ovnen for å fremheve nøttesmaken ( 180 grader på varmluft i ca 10 min), deretter hakkes i ønsket størrelse.

Frøene skal også  hakkes litt først.

Blande alt det tørre sammen og tilsett fibersirupen gradvis til en seig masse som holder det tørre  “samlet”.

Fordeles på to rister med bakepapir i litt små klumper før det stekes på varmluft/tørkeprogram ved 60 grader …hvertfall over natten;-) Vend litt på dem underveis <3 La det stå helt til det er crispy som granola… kan bli noen timer ekstra sammeliknet med tidligere oppskrift jeg har laget, dette fordi dadlene er ganske bløte.  Mine sto ca 10-12 timer , men varierer sikkert på ovnene 😉 Også ble det så vanvittig sprøtt ….mmmm<3

Lukk øynene og nyyyyt ….vòilaaaa <3

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg