Dagens ..ukens …månedens…kanskje årets viktigste treningstips !!

Ja… nemlig… denne her !!!

 

For meg blir det ikke store forskjellen på en helligdag eller hverdag… jeg våkner før klokken uansett og har som regel fullt opp på planen 😉

Her tipper jeg det er mange som kjenner seg igjen… når det er fri fra jobb …skal mye annet gjøres …som har latt vente på seg;-) 

I går ble det en tur på spinningsykkelen før jobb… det var min tur til å være på spesialistsenteret fra morgen til kveld…men alt er hva man innstiller seg på <3

Jeg våkner før klokken i dag også…jeg er ekstrem på dette altså… Får meg en god frokost og kaffe … ikke lenge etter meg, kommer guttene hoppende frem de også… Det er en stor dag for dem <3

Årets UK Sports & Event Fotball Camp 2018 som arrangeres på hjemmebane over fire dager… Et meget dyktig team fra Liverpool FC skal spre fotballglede og inspirasjon til barn og trenere på Lunderød Stadion.  Minstemann fikk lov til å bli med denne gangen..ett år for tidlig …så for han er dette en stor dag siden det er første fotballskolen han er med på..også på engelsk da;-)  … Han føler seg utrolig spent og stolt der han står i fotballstrømper og nye sko… aller minst i dag <3 😉 Heldigvis har storebror guttelaget-09 hatt han med seg litt på treninger innimellom de siste to årene …så ballforståelsen er der <3

Med solskinn og nydelige dager den siste tiden finner jeg frem noen sommerlige klær….endelig har jeg muligheten til å nyte dette flotte været vi har hatt…. Skal si deeet ble en suksess? ….brrrrr…. det slår nesten aldri feil…. det ender opp med å sitte å fryse på fotballbanen i kald vind og etterhvert et skyslør foran sola…. Jeg blir kald og rastløs …barna har så fokus at de har glemt meg likevel … Jeg har en plan…. en genial plan 😉 Jeg står nemlig i senter av en lysløype… jeg har dagens treningsøkt rett foran meg… men hva med løpesko og riktig klær??

 

 

Treningsbagen – jeg har jo alltid med meg treningbagen !!

Vet dere hva? Treningsbagen er et av mine aller viktigste treningstips … pakk denne hver eneste dag …akkurat som du pakker for barna eller andre gjøremål i løpet av dagen… pakk treningsbagen og ta den med deg -alltid !!!!  Legg den i bilen , på jobb , skole , hvor det måtte være… Det vil garantert redde mange treningsøkter i løpet av et år …!! Jeg fikk meg en treningsøkt i skogen i dag nettopp fordi jeg alltid har med meg treningsbagen …. gjør det til en daglig greie du også… ting kan ofte endre seg i løpet av dagen… da skal ikke bagen være årsaken til at du ikke fikk trent  …når det plutselig dukker opp en uventet mulighet <3

 

Hva er viktig å ha med seg i denne bagen :

Disse bagene blir ofte fylt opp med mye rart … nesten litt som i veskene våre … Jeg tenkte dele litt av det jeg synes er viktigst å ha med seg i en treningsbag, som jeg alltid pleier å liggende i min bag. Er du spent hehe…;-) Håper jeg husker det meste nå da 😉

– Treningskoene .. en allrounder kanskje ?? som passer til det meste.

– Treningstøy …ha ett komplett sett med treningsklær oppi…fra innerst til ytterst… ekstra sokker også …

– Headsett …og det som må til av adaptere osv. for å koble seg på favoritt spillelistene dine !!

-Pulsklokke ..eller tilhørende pulsbånd… gjerne også lader… kan hende du kommer på at det må lades f.eks på jobb… så har du den klart i bagen 😉 Utrolig motiverende å følge med på puls og treningseffekt under treningsøkten.

– Hårstrikk /pannebånd/ svettebånd/ remmer/ belter … ja det du selv bruker her i dine treningsøkter..

-Håndkle …sånn i tilfelle du ikke skal rett hjem… gjerne en liten mappe med litt såpe, deo og div. ønskelig…ja en sånn du tar med i håndbagasjen 😉

-HotCreme… dersom musklene trenger litt varmende pleie…

-BCAA … aminosyrer som gir deg og musklene den lille ekstra boosten før og under trening. Ha en boks med tørrvare liggende i bagen. (blandes i vann)

-Vannflaske …vann får man alltid tak i … 😉

-Rumpetaske… eller hva det heter…eller bare en liten lomme til å ha rundt armen bruker jeg …som du kan ha bilnøkkel /telefon/ musikk

-Proteinbar… smart å ha med seg små mellommåltider dersom man trenger litt næring før eller etter en uventet treningsøkt… da blir ikke dette en unnskyldning ihvertfall.

-Energidrikk … jeg er jo avhengig av Redbull , så for min del ligger denne i bagen…men her er det et av hav av varianter… styr unna de med sukker!!

-Porsjon proteinpulver …tørt i en shaker… jeg elsker jo å røre denne til mousse og ha på litt FitnessFiuren granola (oppskrift i bloggen) .. dette tar jeg frem dersom jeg trenger litt mer mat enn en proteinbar. Husk engangsskjeer 😉

-FitnessFiurenGranola ..har en liten tett beholder med èn porsjon eller to porsjoner liggende <3 Dette er tørrvare som kan ligge trygt i bagen… Et annet alternativ å ha til granolaen kan være proteinpudding du får kjøpt som tåler å ligge i romtemperatur.

-Frukt .. pass på at den ikke blir liggende i bagen…. men husk at 5 om dagen er viktig <3

Ellers har jeg alt jeg trenger liggende til enhver tid i skapet i personalgarderoben på jobb / treningssenteret… sånn at jeg alltid kan være klar for å steppe inn på timer eller trening 😉 …. 4-5 forskjellige par med sko til alle treningsformer passer ikke å dra med seg over alt , men pakk det ene paret som kan brukes til det meste 😉 

Nå håper jeg treningsbagen din står klar ved ytterdøren allerede i morgen <3  Ha noen fine treningsøkter … alle minuttene er bedre enn ingenting !!!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg