Treningsglede langt opp under taket.;-)

For en vakker smooooth morgen…blå himmel ….mammaaa kom å hør!!  Jeg tripper ned trappen og i døråpningen står eldstemann …hør på fuglene!!…det er snart sommer mamma <3  Sola er på vei opp for å varme dagen for oss <3 Fy søren nå går vi en fin tid i møte altså 😉 

En rolig start på dagen… ingen spørsmål om å bli kjørt til skolen… de ha nemlig en “gå til skolen” konkurranse som klassen har planer om å vinne… passet igrunnen perfekt i dag… var ekstra godt å nyte skyfri himmel med en god kopp kaffe istedenfor. Min lille rosaruss ligger fremdeles og koser seg i sengen… det tar på med russetid selv for de minste  hehe 😉 Russelua fyller seg opp nå også 😉

Ganske så bedagelig kommer jeg på treningssenteret …som alltid fra morgenen hvis jeg har anledning …morgenen er absolutt den beste tiden for trening synes jeg … tjaaaaa hvordan skal jeg varme opp i dag tro… trenger litt puls , liker best å få kroppen godt igang før styrketreningen. 

Selvfølgelig!!! Det er jo torsdag og mamma har sykkeltime… Sykkel “godt voksen” har den fått navnet… jaja jeg får vel bli med henne på timen som en oppvarming. Deeet resulterte jammen meg i en fullverdig sykkel 45 minutter…

For en treningsglede… alle elsker timen …om du er 20 eller 80 år spiller ingen rolle… her er det unge , “gamle” , mosjonister og syklister   …og du kan garantert alle sangene utenat…   Alle synger, alle svetter og gir alt de har!!! Her kan du enten kose deg i 45 minutter eller virkelig tråkke til !!!  Man tuller altså ikke med sykkel “godt voksen” hehe 😉

Dersom du ser en slik sykkeltime på timeplanen der du trener… prøv den… er helt sikker på at du vil kose deg med musikken og stemningen… !!!

Så var det styrketreningen som står for tur... og i dag er det ryggen som skal til pers… store muskler altså … digger en god ryggøkt <3

Kjører basis øvelser sammen med litt mer sentrerte …prøver å få tak de fleste muskelfibrene bak i ryggen… herlig med trøkk i dag !!! Legger ut et bilde av min favoritt øvelse for ryggen om dagen … pleier få en favoritt i perioder hehe … Prøv ut denne her… men pass på ryggen, stå stabilt med sterk kjernemusklatur og stabil nakke.  Hard work pays !!!!!

Som alltid har jeg et tett program… og det går litt på bekostning av lunsjen min i dag… No Worries 😉 Jeg løser dette likevel jeg … se her …

Perfekt lunsj/ mellommåltid/ ettertrening måltid :

1/2 beger (200ml) 0% Yoplait gresk yoghurt Kokos

40 gr Havregryn (har en liten søt vekt stående på benken)

Næringsinnhold pr. porsjon: 240 kcal ,19 gram proteiner, 31 gram karbohydrater, 3,6 gram fett (det man drysser på toppen kommer i tillegg)

Rører dette sammen, og drysser over litt gojibær, knuste valnøtter (3 stk ;-), mørk fibersirup  …Voila …  på 30 sekunder ble det et himmelsk måltid på farten<3

Tips Ha alltid 0% gresk Yoghurt (den smaken du liker best) i kjøleskapet og havregryn i skuffen… eller FitnessFiurenChjaPud  ferdig ( oppskrift her i bloggen min) 😉 <3 !!!

Håper alle har  vært ute og koset seg i det fine været …i solaaaa ….fikk meg en herlig luftetur på den nye sykkelen med barna i ettermiddag … kan ikke kjøre bilen til fotballtrening på en så etterlengtet fantastisk dag…. når man har tid til det hvertfall;-)

 

 

:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg