Onsdag og trening før jobb

Smyger meg rundt i et sovende hus… klokken er 5, det er onsdag morgen og jeg er superklar for en #treningsøkt før jobb. I dag skal jeg opp på treningsenteret  “Yes … its my second home” 😉 Fyller på #energilagrene med en #proteinbombe og hiver meg i bilen… det er så stille ute… så utrolig herlig igrunnen 😉

Dette burde alle som har anledning prøve 😉 #Kvalitetstid for seg selv!!

Det går ikke mange minuttene med god musikk på ørene før du våkner…også hele treningsenteret alene daaa … bare noen få faste #morgenfugler som alltid kommer tuslende etterhvert 😉 De er så flinke altså…  kommer alltid på trening de gangene jeg får anledning til å være der før jobb.

På ukesplanen min i dag står det “legday” ….en god #beinøkt  …fantastisk eller hva ? 😉 

For å varme opp kroppen begynner jeg på tredemølla med litt “powerwalk” !! For meg fungerer utgangspunktet i 7% stigning i 7 km`t i minimum en times tid. Da klarer jeg å holde pulsen under 65-75 % av maks.

Hensikten med dagens #powerwalk er å ikke ligge særlig høyere i puls….  fordi jeg hadde  #intervalltrening i går, og skal gjennom et ganske tungt program for beina etter.

Hva er egentlig PowerWalk :

Powerwalk er en super effektiv #treningsform , særlig #fettforbrenningen gjør den interessant.  Treningsmetoden går ut på å holde en rask gange over lengre tid eller avstand … gjerne med litt varierende #stigninger for å oppnå god puls, bli #andpusten og svette. Man skal ikke ha høyere puls enn at man kan klare å gjennomføre en lengre treningsøkt.

Nøkkelen med hele powerwalken er å gi kroppen #variasjoner underveis på gåturen. Bruk store #armbevegelser,  gjerne ryggsekk  eller ha vekter rundt leggene.. skap #uforutsigbarhet for kroppen… varierer underveis på stigning og tempo. Når man bremser opp og kjører igang igjen, går litt opp og nedover, skaper man økt #energiforbruk og derimot økt fettforbrenning… hurraaaa .. er det ikke derfor vi trasker ivei da?? 😉

Perfekt å legge inn slike treningsøkter i løpet av uken , da få  man en optimal variasjon sammen med høyintensitetstreningene og styrkeøktene !!!

Finn dine  hastigheter og belastninger… riktig god powerwalktur ..kanskje med en litt ny vri og motivasjon nå  ;-);-)

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg