Strong is the new sexy <3 Prøv å inkluder supersett i ditt treningsprogram !!!!

Gratulerer så mye med 30 årsdagen flotte vakre godhjertede svigerinne #fiurendesign <3

 

 

 

 

Allerede søndag kveld er treningsplanen på plass 😉  I dag ble det supersett trening av overkropp rettere sagt  “upperfront” !!!  Super effektivt sier jeg bare når man har kun 40 minutter. Varmer først opp med 20 minutter i trappene…

Mandagen er her.… og med fulladet batterier er jeg klar for å starte den nye uken med en styrketreningsøkt rett etter jobb…  rekker akkurat en kjapp cardioøkt gjennom dusjen før barneidretten fotballtrening ….. vi skal nemlig i dobbel 30-årsdag… <3

De flotteste 30 åringene jeg vet om skal feires… vakre #fiurendesign … min flotte hjelpsomme støttende venninne og svigerinne, fyller 30 år i dag!!  Også er det minstemann i søskenflokken min da … han kommer også like etter ….hurraaaaa 😉 Tusen takk for at dere fikk meg igang med bloggingen … dette har jeg hatt lyst til å gjøre sååå lenge <3

 

I dag ble det min helt egne variant av superset på styrketrening

SUPERSETT FOR STØRRE MUSKELDEFINISJON

Supersett er en styrketreningsform jeg ofte må ta i bruk i en travel hverdag, enkelt forklart er dette intensive styrketreningsøkter der man jobber med en eller flere øvelser uten stopp.  Altså forkorter jeg treningsøkten min , men er like effektiv …eller kanskje mer 😉 Ved å eliminere pausene på denne måten oppnår jeg økt intensitetsnivå i musklene og en høyere fettforbrenning. 

Jeg kjører 4-5 runder med supersett uten stopp med 10-15 reps pr. øvelse. Ofte setter jeg sammen 2 eller 3 øvelser.

Dersom jeg bare har 2 dager en uke til styrketrening kan dette være supert , 2 fullkropps økter der jeg bruker motøvelser som for eksempel bryst (skråbenk) /rygg (nedtrekk), altså pressøvelser mot draøvelser.  Biceps-Triceps blir også en effektiv press-dra kombinasjon. 

Hvis jeg får muligheten til å dele opp styrkeøktene mine i 3 eller flere ganger pr .uke bruker jeg en annen type supersett. Jeg er veldig “fan”  av å trene blytungt og maks med noe færre reps… men på travle dager, med tidsnød, kan jeg oppleve å få mer utav #supersett av samme kroppsdel. Kontrasjonsbevegelse sammen med tøyebevegelse, som foreksempel beincurl i kombinasjon med markløft …..  4-5 runder med 10-15 reps uten pause…NICE 😉 

Det er ikke meningen man skal holde igjen… men kjøre konstant anstrengelse for å oppnå maks effekt  av denne typen styrketrening…

Dette er som alt annet ikke optimalt å gjøre på hver eneste styrketreningsøkt … da blir muskulaturen vant med denne type trening og tilpasser seg dette. Ikke bruk denne typen styrketrening oftere enn annenhver styrkeøkt, da vil den minste sin hensikt ,nemlig økt muskeldefinisjon, intensitetsnivå og fettforbrenning… !!! 

Lykke til med kjappe effektiv treningsøkter på dager du kanskje tenkte droppe …..;-) 😉

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg