Hvilken dag er din pannekake dag? Super sunne og gode gulrotpannekaker til små og store ….;-)

 

Her kommer endelig oppskriften på mine sunne gode gulrotpannekaker !!

Jeg tar frem 4 #gulrøtter fra kjøleskapet…. eldstemann er rask….LIKER IKKE guløtter mamma, det vet du jo !! 

Det får vi nå se på da tenker jeg … dette fikser jeg hver eneste gang 😉 Begynner å skrelle mens jeg observerer at han følger med hva jeg gjør… Hva er det til #middag spør han meg? Kom og se… det står på komfyren og er straks klart.

Super fornøyd er han over at gulrøttene ikke lå i gryten… Gulrøttene skal nemlig i morgendagens middag hehe 😉 Pannekakene!!!! Eneste måten han får i seg gulrøtter på , uten å si noe på det… Check;-) 

Jeg rasper gulrøttene på det aller fineste og heller det over i Kenwoodmaskinen sammen med havremel, fibramel, havregryn, Tagatesse (alternativ Sukrin) , litt kardemomme og salt. Eggene og melken tilslutt…. Kjører dette godt sammen og justerer om nødvendig med melk/fibramel. Denne er perfekt å sette i kjøleskapet klart til neste dag (bør ihvertfall svelle i minst 1 time før steking). Også så for unnagjort middag på dager som ikke strekker helt til potetene?? 

Gulrot har et høyt innhold av betakaroten. Dette omdannes til vitamin A i kroppen.

Vitamin A bidrar til å opprettholde normal hud og normalt syn. Gulrot har også et høyt innhold av kostfiber som er gunstig for fordøyelsen vår.

 

Stor Oppskrift;-)

4 gulrøtter skrelles og raspes på det aller fineste.

2 dl Fibramel ( 100% fullkornshvetemel)

2 dl Havremel

2 dl Havregryn lettkokte

1dl Tagatesse (helsekost) /2 dl Sukrin /stevia

1 ts Kardemonne

1 ts Vaniljepulver

1/2 ts Salt

6 Egg

1 liter melk + litt til å spe med

Kjør alle ingrediensene godt sammen, med god hastighet i Kenwoodmaskin (eller lignende). La røren stå i helst 1 time, eller gjerne over natten før tilberedning. Husk å røre godt før stekingen begynner. 

Nå er det bare å nyte #pannekaker med GOD samvittighet !! Her hjemme brukes det Tagatesse sukker, 80% syltetøy uten sukker, eller rett og slett spises helt #naturell…..her er det bare å bruke fantasien på en sunn måte så blir dette garantert den nye gulrotfavoritten til middag 😉

Kos dere og #nyt maten og tiden … måltidene er fine samlingspunkt for dagen <3

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg